Volvo Ocean Race Promo Natuurlijk Weer Met Record-Breaking Results

De eerst volgende Ocean Race staat voor 2021 op stapel. Dat geeft de nieuwe organisatie nog even de tijd en de kans om te pronken met de resultaten van de 2017-18 editie. Uiteraard om deelnemers en nieuwe sponsoren te werven, nu dat de sinds 20 jaar gezamenlijke eigenaren Volvo Group en Volvo Cars, de zaak afgelopen mei hebben overgedaan aan Atlant Ocean Racing Spain ofwel het management van de race. Dat wordt dus erop of eronder voor de heren Richard Brisius, Johan Salén en Jan Litborn. Zij stuurden een rijtje wapenfeiten met de plussen ten opzichte van de voorafgaande editie, waarvan we enkele noemen:

  • 23 vrouwelijke zeilers in de race – het hoogste aantal ooit
  • 2,5 miljoen bezoekers aan de 12 race villages (+4%)
  • 94.200 VIP-gasten namens bedrijven (+26%)
  • 3300 uur televisie goed voor een advertentiewaarde van 429 miljoen euro (+46%)
  • een totaal van 2.2 miljard TV-nieuwskijkers (+45%)
  • 194 uur live televisie
  • 13,7 miljoen social media likes
  • 400.000 commentaren op Instagram posts
  • 1 miljoen commentaren op wedstrijdinformatie op Twitter en 9 miljoen retweets
  • de gemiddelde Facebook-post bereikte 398,000 gebruikers
  • 71 miljoen euro aan social media advertentiewaarde
  • 537.000 downloads van de app (+38%)
  • 111 miljoen unieke sessies voor de officiële race tracker (+186%)
  • startplaats Alicante was goed voor een bijdrage van 96 miljoen euro en 1696 fulltime banen aan de Spaanse economie

Vindt u het zo ook wel mooi genoeg geweest? Nagenieten kunt u nog steeds op Volvo Ocean Race

Vond je dit interessant? Deel het met anderen

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte

Geschreven en/of gepubliceerd door

beheer

Lees ook

Harlingen zoet en zout

House of Boats – persoonlijke verkoopbemiddeling met een frisse aanpak

Trends: Bellyboat-vissen

Vaarpartners