Pitstop Volvo Ocean Race Scheveningen kostte krap 9 ton, maar leverde bijna 3 miljoen op

Den Haag – De pitstop van de Volvo Ocean Race was met 125.000 bezoekers en bijna drie miljoen euro aan bestedingen ‘een groter succes voor Den Haag dan verwacht’. Dinsdagavond stuurden de wethouders Karsten Klein (CDA) en Rabin Baldewsingh (PvdA) de evaluatie van het zeilevenement naar de gemeenteraad.

Volgens de race-organisatie heeft Den Haag alle records gebroken, met daarbij louter ‘super reacties’ van bezoekers, zeilers en de media. Het gemiddelde waarderingscijfer van bezoekers was 7,8, het event had een totale ‘mediawaarde’ van 35 miljoen. (AD)

Vond je dit interessant? Deel het met anderen

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte

Geschreven en/of gepubliceerd door

beheer

Lees ook

Yamaha introduceert V MAX SHO 250 pk en 200 pk in Europa

Quick Nautical Equipment en Volvo Penta gaan nieuwe samenwerking aan voor een betere aanlegervaring

Najaarsshow Motorboot Sneek – voorbereidingen in volle gang!

Vaarpartners