Volvo Ocean Race trekt wereldwijd meer bekijks dan ooit

Alicante – Hoewel de vloot van zes deelnemers beperkt is, en de helft daarvan ook al  in de eerste etappe is afgevallen, mag de Volvo Ocean Race zich toch verheugen in een record. Nog nooit trok de wedstrijd zoveel geinteresseerde toeschouwers. Een record dat in schril contrast staat met de aandacht in Nederland voor deze editie, die het zonder Nederlandse boot moet stellen, hetgeen meteen de reden is voor de mediaflauwte en aandacht binnen ons land.

Wereldwijd ligt het anders. Niet minder dan vier miljard mensen volgden kort of lang de eerste etappe van de Volvo Ocean Race, veeal online. Het drievoudige van de wedstrijd in 2008-2009.  Het tv-verslag van de in-port race en het vertrek in Spanje trok dankzij de Chinese deelname alleen al 146 miljoen Chinese tv-kijkers.

Dankzij de techniek en de continue stroom informatie en beelden via de satelliet, trok de website in de tweede week van november 1,6 miljoen bezoeken. Dat is de helft zoveel als in eerdere edities. De grootste leveranciers van geinteresseerden zijn Amerika, Frankrijk en Spanje. Facebook telt sinds augustus 5 miljoen bekeken postings, gevolgd door Twitter met 4,5 miljoen bekeken tweets. Aan het Ocean Race Game deden in de eerste maand 83.000 mensen mee. (Vaarmarkt (voorheen Nauticlink), BYM)

Vond je dit interessant? Deel het met anderen

Nieuwsbrief

Schrijf je in onze wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte

Geschreven en/of gepubliceerd door

beheer

Lees ook

House of Boats – persoonlijke verkoopbemiddeling met een frisse aanpak

Trends: Bellyboat-vissen

Redden met de riemen die je had

Vaarpartners