Hoe een betaalde deliverie na vertrek uitloopt op praktische problemen, ruzies, en een zakelijke geschil met een gevaarlijk slot

Eddy Coenen is gelauwerd RYA instructeur en examinator. Regelmatig vaart hij deliveries voor klanten, de laatste keer maakte hij een ervaring mee waar we allemaal van kunnen leren.

De opdracht
Een klant die 2 jaar geleden bij mij een Dagschipper Praktijk Zeil-Opleiding heeft gevolgd, contacteerde mij in augustus met de vraag om hem te begeleiden tijdens een Atlantische oversteek. De bedoeling was om uit Tenerife te vertrekken met bestemming Martinique. Deliveries zijn niet direct mijn prioriteit, maar nog eens een lange oceaanoversteek zag ik wel zitten.
Zijn zeiljacht van 2017 is 51 voet, uitgerust met een klassiek grootzeil, een automatische keerfok, een code zero, een generator, een watermaker, 2 koelkasten, een icemaker, een wijnkoelkast enz. Een mooi luxe zeiljacht met alles erop en eraan bedoeld om te charteren langs de kust van Kroatië. We maken een akkoord over de prijs, de periode ,de nodige bemanning, de bijkomende noodzakelijke veiligheidsuitrusting voor een Atlantische oversteek. De klant betaalt mij een voorschot van 30%. (Zeilhelden)

Vond je dit interessant? Deel het met anderen

Nieuwsbrief

Schrijf je in onze wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte

Geschreven en/of gepubliceerd door

beheer

Lees ook

House of Boats – persoonlijke verkoopbemiddeling met een frisse aanpak

Trends: Bellyboat-vissen

Redden met de riemen die je had

Vaarpartners